fbpx

Így dolgozom én. Ennyire szeretitek ti.

Ebben a cikkben egy kicsit személyesebb tartalommal fogok előrukkolni, de természetesen rajtam keresztül, most is az ingatlanértékesítés lesz a főszerepben.

22 éve foglalkozom ingatlanközvetítéssel, ám 4 évvel ezelőtt világossá vált számomra, hogy én másképp szeretném végezni ezt a munkát, mint a nagy többség. Hogy miképpen, azt akkor még nem tudtam pontosan, de mindig is lételemem volt az innovációra és a sikerre való törekvés.

 

Az új módszerek sikerének receptje

Úgy hiszem, ha valaki szolgáltatás jellegű tevékenységet végez, a legtöbbet úgy tud fejlődni, ha folyamatosan visszajelzéseket kér az ügyfeleitől az általa végzett munkáról. Ha oda is figyel, és megérti a válaszokat, akkor a valós igényekre alkotott válaszok és megoldások gyakorlatba ültetésével tudja egyre magasabb színvonalra emelni a szolgáltatását.

Ehhez persze először is kellett egy kiinduló ötlet. Egy olyan módszer, amely rám jellemző, amellyel azonosulni tudok, amelynek hiszek a létjogosultságában és sikerében. Aztán kellett még bátorság. Igen, bátorság, hogy valami olyat ültessek át a gyakorlatba, amely addig egyáltalán nem volt jellemző az ingatlanértékesítésben. Aztán már nem volt más dolgom, csak kitartani mellette, és várni, hogy a piac hogyan reagál rá. No, és persze folyamatosan visszajelzéseket kérni az ingatlant eladni vagy venni szándékozó ügyfeleimtől azzal kapcsolatban, hogy mennyire tetszik nekik az én módszerem, majd ezek alapján csiszolgatni, finomítani rajta.

 

A legnagyobb titok: minden csak átmeneti

A siker igazi titka azonban az, hogy tisztában kell lenni vele: minden csak átmeneti. Minden elmúlik. Ahhoz, hogy hosszú távon sikeresen tudjam végezni a munkám, talán ez a felismerés kellett a leginkább. Az, hogy észrevegyem, ha valamin változtatni kell, mert már idejétmúlt vagy egyszerűen csak másra van már igény.

Ami egyszer működőképes modellé válik, nem jelent egyet azzal, hogy örökérvényű is. A világ változik körülöttünk, és ha nem tudunk alkalmazkodni a változásokhoz, akkor a siker eleinte mérséklődik, majd elmarad. Hogy miért? Mert mi ugyanúgy csinálunk mindent, mint addig.

Ha sikeres akarsz lenni bármiben, elsősorban azt kell megértened, és elfogadnod, hogy semmi sem tart örökké. Ez az én tapasztalatom.

 

Ingatlanértékesítés „Tóth Rita-módra”

Az egyik legnagyobb sikeremnek könyvelem el, hogy az én ingatlanértékesítési módszerem amit, és ahogy legszívesebben csinálok, elnyerte a célcsoportom tagjainak tetszését, és kivívta az elégedettségüket eladói és vevői oldalon egyaránt.

Soha nem szeretném azonban elkövetni azt a hibát, hogy hátradőlök abban a tudatban, hogy már elértem a maximumomat. Soha nem fogom becsukni a fülem és a szemem, ha arról van szó, hogy szembesülnöm kell az ügyfeleim őszinte véleményével. A pozitív és a negatív visszajelzésekre, a jobbító szándékú javaslatokra egyaránt nyitott vagyok, és természetesen igyekszem beépíteni ezeket a véleményeket a szolgáltatásomba és annak fejlesztésébe.

De miben is áll ennek a módszernek a lényege, és mitől sikeres? Ezt leginkább az egyik ügyfelem véleményén keresztül tudom szemléltetni.

 

 

A legjobb fokmérő az ügyfél véleménye

A fenti mondatot pedig, egy nemrégiben eladott ingatlanügyletet követő ügyfélvéleményre alapozva szeretném alátámasztani.

Akár terméket, akár szolgáltatást értékesítesz, tudnod kell, hogy az emberek szeretik elmondani a véleményüket. Az is általánosan jellemző, hogy a véleményüket leginkább azokkal osztják meg önszántukból, akik közel állnak hozzájuk, és a legritkábban azzal, aki segíthetne abban, hogy jobb irányba változzanak a dolgok.

Mondok egy egyszerű példát. A vásárló vesz egy sajtos pogácsát a pékségben. Hazaviszi, elfogyasztja, de nem ízlik neki, mert túl sótlannak találja. Mit tesz az emberek zöme? Elmondja a családtagjainak, a barátainak, vagy a szomszédasszonynak, hogy a sarki pékségben sótlan a pogácsa, és ott nem vásárol többet. Mi történik ilyenkor? A pogácsa továbbra is sótlan, a péknek pedig kevesebb lesz a bevétele, és a nyakán marad a pogácsa, pláne, ha híre megy, hogy sokaknak nem ízlett.

Mi történt volna, ha a pékségben jelzi a kifogását a vásárló? Nagy eséllyel, ha egy igazi kereskedővel van dolga, akinek szívügye az, hogy elégedettek legyenek a vevői, mert tudja, hogy ezen múlik az üzletének a jövedelmezősége, megpróbál tenni valamit annak érdekében, hogy kiküszöbölje a csorbát.

Esetleg végzett volna egy mini kutatást a vásárlók körében, és ha bebizonyosodik, hogy nem egyéni probléma a pogácsa sótartalma, illetve annak hiánya, akkor cselekszik annak érdekében, hogy a vevők elégedettek legyenek. Vagyis, több sót tesz a tésztába.

 

 

A sikerhez elsősorban kérdezni kell!

Én pedig kérdezek szakadatlanul, méghozzá olyanokat, hogy:

„Megtennéd, hogy írnál egy rövid véleményt az ingatlan bemutatásáról?
– Láttál-e már hasonlót?
– Hogy tetszik?
– Mi az, ami megragadta a figyelmedet?

Természetesen arról is írhatsz, hogy elégedett voltál-e a munkámmal. Ha nem, azt is szívesen veszem, mert szeretek tanulni. 🙂 ”

Az ügyfelek pedig válaszolnak. Mert, ahogy fentebb említettem, az emberek igenis szeretik elmondani a véleményüket. Most megosztom a kérdéseimre érkezett válaszokat is:

„Szuper vagy, nagyon köszönjük! 

Írom a véleményezést:

Semmi negatív, vagy középszerű, szokásosan unalmas dolgot nem tudok mondani a hirdetésről. Csakis jókat, sőt kiemelnék pár dolgot, ami legelőször is szembe tűnt már.  

 

A videó, mindenek előtt. Sokkal vonzóbbá tette az ingatlant, mint a fotók. Látszanak a világos terek, az elrendezés, sokkal jobban bele tudja helyezni magát az ember a házba, mintha csak fotókon látna csicska radiátorokat, meg ablakokat – mint más hirdetésekben pl…

 

Van ez a számlálós rész is, ami nagyon tetszik és baromi egyedi, nem láttam ilyet még:

ingatlan

Tetszik, hogy akkor pörögnek fel a számok, amikor odaérek görgetés ügyileg az oldalon.

A szintenkénti alaprajz – ez most lehet, hogy béna infó – tetszik, hogy színes. Ez sem szokványos, jobban átlátható egy ilyen műszaki gyökérnek is, mint én. 

 

És ez a legjobb szerintem, nagyon részletesen össze van szedve minden lényegi információ:

ingatlan

A munkáddal pedig mi maximálisan elégedettek vagyunk. Évámról tudni kell, hogy majdnem mindenkivel hadakozik és nehéz megfelelni neki szolgáltatóként, de Rád mondta először, mióta ismerem, hogy „ez egy igazi, vérbeli, profi ingatlanos, ***** jó”. Ennél nagyobb dicséretet nem is tudnék tolmácsolni ”

Honnan tudom, hogy milyen egy jó ingatlanhirdetés?

Hát onnan, hogy nagyon figyelek arra, hogy az érdeklődők, elsősorban mire kíváncsiak akkor, amikor ingatlant keresnek. És persze kérdezek! Kérdezek arról, hogy milyen igényeik vannak, milyen paraméterek fontosak a számukra, így gyakorlatilag tökéletesen tudom „profilozni” az egyes ingatlanokra szóba jöhető „tökéletes vevőt”.

Illetve inkább azt a vevőt, aki számára tökéletes lenne az adott ingatlan. Amikor először belépek egy lakásba, már szinte látom magam előtt, hogy az milyen élethelyzetben lévő, milyen korú vásárló számára lenne ideális.

Onnantól kezdve már csak a tapasztalataimra és beleérző képességemre van szükség. Amikor elkezdem létrehozni az ingatlanok hirdetéseit, mindig úgy készítem el a szöveges, a képi és a videós tartalmat egyaránt, hogy beleképzelem magam annak a helyébe, akinek az tökéletes lenne. Aztán csak le kell írnom azokat a kérdéseket, amelyek jelentősek az álomügyfél számára, majd megválaszolni őket, optikailag is szembetűnően kiemelni azokat az adatokat, amelyek számára igazán mérvadóak. Például így, mint ebben a hirdetésben, amelyre a fent idézett ügyfélvisszajelzést kaptam.

Így biztos lehetek abban, hogy sem őt, sem engem nem fog csalódás érni, amikor eljön és személyesen is megtekinti a hirdetésben látottakat. Amikor aztán a bemutatás végén megkérdezem, hogy van-e még kérdés az ingatlannal kapcsolatban, általában olyan válasz érkezik, hogy még arra is választ kaptak, amiről fogalmuk sem volt, hogy fontos információ lehet a számukra.

Ha pedig mégis van olyan dolog, ami jelentős, de én nem tértem ki rá, azonnal megjegyzem magamnak, és a következő hirdetést már úgy készítem el, hogy ez is benne legyen.

Mert sosem feledkezem meg arról, hogy a mindennél van jobb, mindent lehet mindig egy picit jobban csinálni. Ahogy a pogácsareceptek sem örökérvényűek, hiszen az évek alatt változik a liszt, az élesztő, a sajt vagy éppen a só minősége, az ingatlanközvetítés és -értékesítés sem működhet ugyanolyan sikeresen, ha ugyanúgy csinálunk mindent, mint mások vagy ahogy eddig.

A sikerhez leginkább változás kell!

 

Ha eladnád a lakásod, keress meg bátran, és tegyél próbára, hogy megbizonyodhass arról, a te ingatlanod esetében is működnek-e a módszereim! Az én igazi sikerem a te ingatlanod eladása a tökéletes vevőnek. Természetesen a te véleményedre is számítok, a te tapasztalataidra is kíváncsi vagyok az együttműködésünket illetően!  Telefon: +36309059273 (hétfő-péntek 9-18h) Mail: info@tothrita.hu

Ne maradj le a további érdekes és hasznos tartalmakról, ingatlanpiaci érdekességekről sem! Kövess Facebookon és You Tube-on!