Mi az, amin semmiképp ne spórolj, ha ingatlant akarsz eladni?
Azt hiszem alapvető emberi tulajdonság, hogy igyekszünk felelősségteljesen költekezni, és amennyire csak lehet költséghatékonyan élni az életünket. Vannak, akik már-már szenvedélyesen keresik az akciókat és képesek arra is, hogy több üzletben bonyolítsák le a havi nagybevásárlást, mert az egyik üzletben a tej olcsóbb, a másikban meg a tisztítószer. Nincs is ezzel semmi probléma, ám vannak helyzetek, amikor nem csak nem érdemes, de nem is szabad spórolni.
A címben feltett kérdésre az én rövid válaszom ez. Az ingyenesen feladott ingatlanhirdetés pontosan annyit ér, amennyit fizettél érte. Semennyit. Tudom, van egy ismerősöd, akinek a szomszédja így adta el a lakását. Elhiszem. Vannak kivételes esetek, mert a kivételek mindenképp szükségesek ahhoz, hogy megerősítsék a szabályt.
Mikor lehet sikeres az ingyenes ingatlanhirdetés?
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a lakáseladás nem önálló, egzakt tudomány, ezért nem léteznek olyan ingatlan marketing módszerek, amelyek kivétel nélkül minden eladni kívánt lakás vagy ház esetében működnek.
Az ingyenesen feladott ingatlanhirdetés tapasztalatom szerint abban az esetben vezethet sikerre, ha az eladni kívánt ingatlanod típusa vagy elhelyezkedése okán kifejezetten keresett. Ahogyan azonban a divat, úgy az éppen népszerű ingatlanok is változnak. A piac dinamikusan változik, és azt sem tagadhatjuk le, hogy a globális gazdasági helyzet is hatással van arra, hogy az emberek nagy része éppen milyen ingatlant szeretne vásárolni.
Míg tizenöt-húsz éve nagyon népszerűek voltak Győrben és környékén is a garzonok vagy a nappali, plusz egy hálószobás kis lakások, később pedig az ehhez képest jóval nagyobb alapterületűek, ma már elsősorban nem a négyzetméterek száma alapján választanak a vásárlók. Sokkal fontosabb lett, hogy energiatakarékosan, környezetbarát módon legyen üzemeltethető az ingatlan, valamint az állami otthonteremtő- és családtámogatások folyósításának feltételei is nagyban befolyásolják a keresők igényeit.
Az ingyenes ingatlanhirdetésed tehát nagy eséllyel akkor lehet sikeres és akkor vezethet eladáshoz, ha az eladásra kínált ingatlanod nagyon keresett földrajzi területen vagy városrészben helyezkedik el, és /vagy nagyon ritkán piacra kerülő, keresett ingatlantípusról beszélünk. Ha van egy átlagosnak számító ingatlanod, amelyhez hasonlóval tele van a piac, akkor nagyon nagy szerencse kell ahhoz, hogy éppen a te hirdetésed kerüljön a keresők látókörébe. Mintha lottóznál… Szeretnéd Fortunára bízni a lakásod eladását, vagy inkább tudatosabban hozzáállva a dologhoz, irányítanád kicsit a szerencséd? A te ingatlanod, a te döntésed.
Azért ne ess át a ló túloldalára sem!
A másik véglet az, amikor azt gondolod, ha elköltesz egy halom pénzt az ingatlan hirdetésére, az egyenes út a sikerhez. Sajnos ezzel kapcsolatban is ki kell, hogy ábrándítsalak. Nem az. Az ingatlan marketing nem merül ki abban, hogy hatalmas költséggel hirdetsz minden népszerű ingatlanhirdetési portálon. Igen, tudom, azt is mondják, hogy kockázat nélkül nincs siker. De tekints inkább befektetésként az ingatlanod hirdetésére kiadott forintokra.
Nem feltétlenül kell megvenned mindenhol a legnagyobb hirdetési csomagot, megrendelni egy home staging tanácsadást és profi fotóst megbízni azzal, hogy ellenállhatatlan képeket készítsen az ingatlanodról. Ez a hozzáállás ugyanis negatívan is befolyásolhatja az események további alakulását. A végén még a szépen plasztikázott ingatlanodról született gyönyörű képek hatására beleszeretsz a lakásodba annyira, hogy túlárazod. Ezzel pedig pont ellentétes hatást érsz el, mint szerettél volna. Elköltöttél egy csomó pénzt, de olyan magas áron hirdetsz, hogy elriasztod a vásárlókat.
A szerencse-faktort persze itt sem hagyhatjuk ki, van rá esély, hogy rajtad kívül is beleszeret valaki annyira az ingatlanba, hogy képes lesz túlárazva is megvenni – de erre kevés az esély. A mai vásárlók nagyon tudatosan döntenek a lakásvásárlás ügyében, és ők ugyanannyira szeretnének spórolni a vételáron, mint te a hirdetésen. Egy rosszul sikerült áralku pedig szintén lehetetlenné teszi az üzlet megkötését.
De akkor mégis hogyan csináld?
Abban azt hiszem, megegyezhetünk, hogy nagy általánosságban vizsgálva a siker esélyét, sem az ingyenesen feladott hirdetések nem működnek, sem az ész nélkül kifizetett százezrek nem garantálják, hogy sikeresen eladd az ingatlanodat.
Ha rám hallgatsz, akkor nem is az ingatlan meghirdetésével kezded a lakáseladási projekted megvalósítását. Hogy akkor mégis mivel? Már mondom is.
A legfontosabb, hogy mielőtt elkészíted az ingatlan hirdetésének szövegét és a fotókat, szánj időt a felkészülésre! Hacsak nem vagy te is ingatlanközvetítő, akkor bizony a legjobb befektetés számodra az lesz, hogy egy kicsit mélyebbre merülsz az ingatlanpiac aktuális helyzetébe. Olvass elemzéseket, tanulmányozd az árakat, ismerd meg az aktuális ingatlankínálatot, no és persze a keresletet! Keress hasonló paraméterekkel rendelkező lakást abban a városrészben vagy azon a kisebb településen, ahol szeretnéd te is értékesíteni a sajátod. Milyen áron hirdetik őket? Mióta? Ebből a két adatból is sok mindenre lehet következtetni. Ha egyébként keresett környéken helyezkedik el, de már régóta a piacon van az adott ingatlan, akkor nagy eséllyel a hirdetési árat lőtték be rosszul – vagyis túl van árazva. Te ne ess ebbe a hibába, ha komolyan el akarod adni az ingatlanod!
A másik dolog, amelyen sok múlik, az a személyes találkozás a vevőjelöltekkel. Készülj fel erre is! A vásárlókat a legkülönfélébb dolgok érdekelhetik egy ingatlan kapcsán, de vannak azért tipikus kérdések, amelyek minden megtekintésen elhangoznak. Ezekre is legyenek a tarsolyodban a válaszok, hiszen nincs annál meggyőzőbb, ha a tulajdonos kívülről-belülről ismeri az ingatlanát. Ilyen kérdések például: Mikor épült az ingatlan? Miből? Beépíthető-e a tetőtér? Mekkora a telek? Mennyi az átlagos havi villany-, gázfogyasztás? Mennyi fűtésszezonban a gázszámla? Milyenek a szomszédok? CSOK vagy falusi CSOK igényelhető-e a vásárláshoz? Hitellel vagy egyébbel (pl. haszonélvezeti jog) terhelt-e az ingatlan? Milyen korszerűsítési beruházások valósultak meg? Mi az, amit még érdemes lenne megcsináltatni, és az mennyibe kerülne?
A harmadik dolog, ami nagyon fontos, hogy pallérozd egy kicsit a tárgyalási technikádat is! Az ingatlanok töredéke kel el azon az áron, amelyen meghirdették. A sikeres áralku alappillére pedig az, ha fel vagy vértezve a megfelelő tárgyalási technikával is. Az rossz megoldás, ha azonnal ajtót mutatsz a vevőnek, és nemet mondasz egy vételi ajánlatra, mert túl alacsonynak tartod. Tudnod kell, hogy az első árajánlat általában jóval alacsonyabb annál, mint amit a vevő ki tudna, vagy maximálisan hajlandó lenne kifizetni az ingatlanért. Egy szemtelenül alacsony összeget nem kerül semmibe kimondani – és ugye, mint tudjuk, mindenki szeret spórolni. Ha azonban megsértődsz és esélyt sem adsz arra, hogy feljebb tornázzátok az árat, lehet, hogy pont azt üldözöd el, aki tényleg meg akarta volna vásárolni a lakásod.
Mi kell tehát a sikeres ingatlaneladáshoz?
Leginkább az, hogy jól gazdálkodj az erőforrásaiddal. Tekints befektetésként mindenre, amit az eladással kapcsolatban teszel! Első lépésben fektess időt és energiát abba, hogy megismerd azt a piacot, amelyre éppen kilépni készülsz.
Ismerd meg még jobban, és tekints objektívan a saját ingatlanodra! Határozd meg a hirdetési árat úgy, hogy az reális legyen! Készülj fel az érdeklődők kérdéseire és fejleszd a tárgyalási technikádat! Ha ezzel mind elkészültél, akkor jöhet az ingatlanhirdetés elkészítése és annak megtervezése, hogy melyik portálon és mennyit fogsz költeni a hirdetésed kiemelésére, vagyis arra, hogy az valóban el is jusson a potenciális vásárlóidhoz.
A népszerű, és mára már megkerülhetetlenné vált ingatlanhirdetési felületeket nem érdemes kihagynod, de próbálkozhatsz kisebb portálokkal is, ahol alacsonyabb költséggel hirdethetsz. A legnagyobb közösségi média oldal piactér felületét is próbára teheted, ahol szintén van lehetőséged plusz költségért kiemelni a hirdetésed, de ha elég sok ismerősöd van, az ő megosztásaikkal is rengeteg emberhez eljuttathatod az üzeneted: eladó a lakásod.
Ami pedig még nélkülözhetetlen a sikeres üzlet létrejöttéhez, az maga az ingatlanhirdetés. Ennek elkészítése sem egyszerű feladat, rengeteg mindenre kell odafigyelned, ha igazán megkapóra szeretnéd alakítani. A legfontosabb műhelytitkokat ezzel kapcsolatban egy korábbi ingatlan blogban már összefoglaltam, ha akkor lemaradtál róla, vagy most lett aktuális számodra a tartalom, akkor ide kattintva elolvashatod, hogy melyek azok a titkok, amelyeket mindenkinek tudnia kellene az ingatlanok meghirdetéséről.
Sikeres eladást kívánok neked, ha pedig úgy érzed, túl nagy időbefektetés lenne számodra az, hogy valóban profin felkészülj az eladásra és elkészítsd a hirdetést, majd tárgyalj a vevőjelöltekkel, akkor keress bátran, hiszen Győrben és környékén naprakész vagyok minden kérdésben, amely ingatlanügyekben feltehető.
Gondolkodtál már azon, hogy az ingyenes hirdetések valóban hatékonyak-e az ingatlanértékesítésben? Ezek a blogok további válaszokat adhatnak a sikeres eladás titkaira!
Hogyan kelts vágyat a vevőben az ingatlanod iránt?
Az átgondolt árképzés jelentősége az ingatlanértékesítésben
Hogyan zajlik és miért fontos az ingatlan értékbecslése?
Az ingatlan sikeres eladása: buktatók, amelyeket érdemes elkerülnöd
Miért ne foglalózz, amíg nem láttad a tulajdoni lapot?
Ha tetszett a cikk és hasznosnak találtad a benne leírtakat, oszd meg másokkal is, te pedig kövess Facebookon YouTube-on, TikTokon, és Instagramon is, mert ott is rendszeresen teszek közzé ingatlanokkal kapcsolatos ismeretterjesztő tartalmakat, és érdekes sztorikat az ingatlanközvetítés világából!
Szeretnéd, hogy segítsek lakáscéljaid elérésében, vagy meglévő ingatlanod adnád el Győrben és környékén ahhoz, hogy másikat vásárolhass? Keress bizalommal telefonon, vagy e-mailben! Szívesen segítek! Telefon: +36309059273 (hétfő-péntek 9-18h) Mail: info@tothrita.hu
Legutóbbi hozzászólások