Így találhatod meg az álomlakásod a legrövidebb idő alatt!
Ha lakást szeretnél vásárolni, nyilván te is azzal kezded a keresést, hogy ráveted magad az internetre, és megszállottan böngészed a hirdetési oldalakat. A kezdeti lelkesedést és izgalmat azonban néhány hét alatt általában felváltja a csalódottság, amikor megtapasztalod: mindenhol ugyanazok a hirdetések vannak.
Ne alkalmazz amatőr megoldási módszereket!
Amit ilyenkor az egyszeri ingatlankereső tesz, az az, hogy besétál néhány ingatlanközvetítő irodába, és elmondja az értékesítőknek, hogy milyen paraméterekkel keres ingatlant. Sokszor abba a hiú ábrándba ringatja magát, hogy ha rákacsint az ingatlanügynökre, az majd előhúz a pult alól néhány pontosan olyan lakást, amilyet ő keres.
Valamiért az emberek jó részének az a meggyőződése, hogy az ingatlanosok nem tesznek fel a weboldalukra és a hirdetési portálokra minden eladó lakást, amely a portfóliójukban szerepel. Pedig ez egyáltalán nem igaz. Sőt, inkább igyekeznek minél hamarabb feltölteni a friss kínálatot, hiszen tudják, hogy a vásárlók döntő többsége, először ott néz körül.
Mit kell tudnod?
Kardinális kérdés, hogy te magad egyáltalán tisztában vagy-e száz százalékig azzal, hogy pontosan mit is keresel. Mielőtt elárulom, hogyan találj rá a megfelelő ingatlanra gerilla módszerekkel, kapsz egy kis feladatot.
Ülj le, és gondold át részletesen, hogy milyen lakást szeretnél vásárolni. Ha kreatívabb vagy, akár álom-táblát is készíthetsz róla, de az is bőségesen elég, ha csak összeírod azokat a paramétereket, amelyeknek meg kell felelnie álmaid leendő otthonának.
Gondold át először, hogy melyik városrészben, azon belül is melyik utcában laknál szívesen. Akár konkrét házszámokat is felírhatsz, a későbbiekben ennek még lesz jelentősége. Ha sok lakásos társasházban keresel lakást, döntsd el, hogy kizárólag liftes, vagy lift nélküli házba költöznél? Ha hajlandó vagy lépcsőzni, hányadik emeletig? Mekkora legyen a lakás, hány szobája legyen? Milyen fűtési móddal rendelkezzen? Külön helyiségben legyen a fürdő, és a wc, vagy nem zárkózol el attól sem, ha ezek egy légtérben vannak? Szeretnél-e erkélyt, vagy teraszt, esetleg megelégszel egy kis franciaerkéllyel, vagy egy hatalmas nappali ablakkal is? Szükséged van-e parkolóhelyre, garázsra, vagy elég, ha valahol a tömb körül közterületen tudsz parkolni? Felújítandó is szóba jöhet, vagy csak azonnal költözhető? Mennyi pénzt tudsz áldozni a vásárlásra önerőből? Igénybe tudsz-e venni állami támogatást, vagy szükséged van-e hitelre?
Vissza az internetre!
Ha megvagy a leendő lakásod részletekbe menő leírásával, foglalj helyet újra a számítógép előtt, vagy vedd kezedbe a telefont, és az ingatlanirodák weboldalán, illetve a nagyobb országos ingatlanhirdetési portálokon kattints a részletes keresés gombra!
Állítsd be a szűrési feltételeket az imént összegyűjtött igényeid alapján, és szűkítsd a találati listán megjelenő ingatlanok számát azzal, hogy kizárólag a te személyes keresési feltételeidnek megfelelő hirdetéseket fogod látni.
Az országos portálok némelyikén már olyan opció is van, hogy ha ugyanaz a lakás több irodához is be van adva értékesítésre, akkor nem jeleníti meg számodra tucatnyiszor ugyanannak az ingatlannak a hirdetését a rendszer, hanem csak a legkedvezőbb áron szereplő ajánlatot látod majd a találati listában, vele összefűzve pedig az összes többit. Így körülbelül tudsz kalkulálni azzal kapcsolatban is, hogy vajon lehet-e még alkudnod az irányárból vagy sem. Minél nagyobb a különbség ugyanannak az ingatlannak a legalacsonyabb és legmagasabb hirdetési ára közt, annál kevésbé valószínű, hogy a legolcsóbb árból még számottevő összeget le tudnál faragni.
Aknázd ki a technikában rejlő lehetőségeket!
Mivel már néhány hete keresgélsz, kicsi az esélye, hogy az így leszűrt listában újdonságokon akadna meg a szemed. Most tehát nincs más dolgod, mint elmenteni ezeket a keresési paramétereket, és az e-mail címedet megadva feliratkozni a portál hirdetésfigyelőjére. Így amint felkerül olyan ingatlan a kínálatba, amely megfelel a te keresési paramétereidnek, azonnal értesítést kapsz a postafiókodba.
A legtöbb helyen lehetőséged van arra is, hogy konkrét ingatlanokat megfigyeltess a rendszerrel. Azaz, kérheted azt, ha tetszik egy lakás, de túl magasnak találod az árát, hogy értesítsen a rendszer, ha az ingatlan ára változik. Így, ha a tulajdonosnak sürgetőbbé válik az eladás az idő előre haladtával, ezért csökkenti az irányárat, azonnal tudni fogsz erről is.
Offline is legyél a topon!
Amíg várod az e-maileket az újonnan a piacra kerülő ingatlanokról, lépj a tettek mezejére. Szó szerint. Menj el személyesen a kiszemelt környékre, felszerelkezve a saját szórólapjaiddal, amelyekre ráírod azt, hogy:
Saját részre, MAGÁNSZEMÉLYKÉNT, lakást vásárolnék ebben a házban.
Lehet, hogy most legyintesz, hogy ez olcsó trükk, rengeteg ingatlanközvetítő hajigál be ilyen szórólapokat a postaládákba, és felesleges energia, és időpocsékolás az egész, hiszen a tiéd is ugyanúgy a kukában végzi majd, mint azok.
Nem így lesz, ha így csinálod! A szórólapod ne legyen pici, legjobb, ha A/4 méretű lapra fénymásoltatod. Ezzel a módszerrel már megjelenésében is el fog térni a hasonló tartalmú szórólapoktól, így nagyobb rá az esélyed, hogy el is olvassák, és nem dobják ki.
Ha még inkább el akarod űzni a szórólapodat olvasók kételyeit azzal kapcsolatban, hogy tényleg nem vagy ingatlanos, ráírhatod azt is, hogy hány szobás, milyen alapterületű lakást keresel, erkéllyel, vagy anélkül és hányadik emeletig.
Természetesen a telefonszámodat, e-mail címedet is tüntesd fel!
Juttasd célba az üzeneted hatékonyan!
A legjobb, ha a szórólapozást személyesen végzed, hiszen így, ha már bejutottál egy lépcsőházba, van esélyed megtalálni a közös képviselőt, vagy legalább a telefonszámát, és meg tudod tőle kérdezni, hogy tud-e eladó, vagy eladni tervezett lakásról, illetve megkérheted, ha lesz eladó ingatlan, szóljon neked.
Ha kialakul köztetek egy személyes szimpátia nagy az esélyed rá, hogy valóban jelezni is fog, ha lesz eladó lakás, hiszen neki is az az érdeke, hogy a lakóközösségbe „passzoljon” az új tulajdonos.
Ha nagyobb földrajzi területen keresel, tehát több utca is szóba jöhet, mint potenciális célpont, érdemes megkérned a helyi postást, vagy szórólapost, hogy a te szórólapjaidat is dobja be a postaládákba. Ezzel időt és energiát takarítasz meg.
Mi a helyzet a kertvárosi vagy falusi ingatlanok esetében?
Az online hirdetésfigyelők beállításán kívül, a szórólapozás itt is beválhat, de az ilyen kisebb közösségekben a személyes kapcsolatok keresése lehet, hogy célravezetőbb, és gyorsabban eredményt is hoz, mint bármi más.
A kertvárosi, és falusi környezetben, még most a harmadik évezredben is mindenki ismer, mindenkit. Azonnal tudja az egész falu, ha valaki árulja, vagy csak tervezi árulni a házát, hiszen sokkal többet beszélgetnek egymással a szomszédok, mint a nagyvárosokban. Ha biztosra akarsz menni, valószínűleg a helyi bolt vagy kocsma rejti a lokális érdemi információk varázsgömbjét, így megéri ott kérdezősködni.
Ha ennyire nem vagy bevállalós, akkor csak menj szórólapozni, a kis közösségből biztosan lesz, aki szóba elegyedik veled, és megkérdezi, mit dobálsz be a postaládákba. Ha néhány embernek személyesen is elmondod, mi járatban vagy, futótűzként fog terjedni a hír a környéken, hogy ennek a szórólapnak a tulajdonosa tényleg magánszemély, és tényleg saját magának keres házat, így ha valaki megválna az ingatlanától a közeljövőben, biztosan fel fog hívni, hogy megmutathassa neked a portékáját.
Kívánom, hogy legyél sikeres kereső ezekkel a gerilla módszerekkel, ha van kedved, írd meg a tapasztalataid, amelyeket szereztél ennek a cikknek a segítségével!
Legutóbbi hozzászólások