fbpx

A nyílt napok előnyei az ingatlaneladásban

Az ingatlanpiac dinamikus és versenyképes világában az eladóknak és ingatlanügynököknek folyamatosan új stratégiákat kell alkalmazniuk az ingatlanok sikeres értékesítése érdekében. Külföldön az egyik leghatékonyabb és legnépszerűbb módszer a nyílt napok (open house) szervezése. Ezek az események lehetőséget kínálnak arra, hogy az érdeklődők egy meghatározott időpontban, előzetes egyeztetés nélkül tekinthessék meg az eladó ingatlant. Ebben a cikkben részletesen bemutatom a nyílt napok előnyeit, kaphatsz hozzá szervezési tippeket, valamint megismerheted a sikeres lebonyolítás stratégiáit.

A nyílt napok legnagyobb előnye a nagyobb elérés

A nyílt napok egyik legfőbb előnye, hogy nagyobb elérést és láthatóságot biztosítanak az ingatlaneladás érdekben. Az eseményeket különböző platformokon hirdetheted meg, például ingatlanportálokon, a közösségi médiában, esetleg helyi újságokban. Ezzel rengeteg emberhez tudod eljuttatni azt a hírt, hogy eladásra kínálod az ingatlanod, és jelentősen megnövelheted az ingatlan iránti érdeklődést.

A lényeg, hogy a nyílt nap általad megjelölt időpontjában az érdeklődők előzetes bejelentkezés nélkül tekinthetik meg az ingatlant, így az sokkal több ember számára válik elérhetővé. Ez növeli annak esélyét, hogy az ingatlan rövidebb idő alatt talál gazdára. Az időpontot igyekezz úgy megválasztani, hogy az kényelmes legyen az érdeklődők számára. Praktikusan a klasszikus munkaidő utánra, valamilyen kora délutántól koraestébe nyúló intervallumot vagy egy hétvégi napot érdemes kijelölnöd erre a célra, amikor az emberek nagyobb valószínűséggel rendelkeznek szabadidővel.

Körülbelül minimum 3-4 óra időtartamot érdemes kijelölnöd a nyílt nap lebonyolítására, ez lehetővé teszi, hogy az érdeklődők saját időbeosztásuk szerint akkor látogassanak el az ingatlanhoz, amikor az nekik a legalkalmasabb. Az érdeklődők azért szeretik ezt a megoldást, mert így anélkül tudják megnézni az őket érdeklő lakást vagy házat, hogy külön időpontot kellene egyeztetniük az ingatlanügynökkel. Ez különösen vonzó azok számára, akik elfoglaltak, és nem tudnak alkalmazkodni a hagyományos ingatlanbemutatók szoros időbeosztásához. Az pedig plusz előny, hogy a megtekintésre is több idő áll rendelkezésre, és alaposan körül tud nézni mindenki, valamint van idő arra, hogy a felmerülő kérdéseket feltegyék.

 

Használd ki, hogy versenyhelyzetet teremthetsz!

A nyílt napok alkalmával nem különleges, hogy egyszerre több érdeklődő is jelen van ugyanabban az időpontban. Kiváló lehetőség ez számodra arra, hogy versenyhelyzetet teremts az ingatlanod iránt érdeklődők között. Ha valaki azt látja, hogy mások is komolyan érdeklődnek az ingatlan iránt, az ösztönözheti őket a gyorsabb döntéshozatalra és a visszafogottabb alkudozásra.

Az így kialakult versenyhelyzet növeli az esélyét annak is, hogy az érdeklődők magasabb árajánlatot tegyenek, hiszen nem akarják elszalasztani a lehetőséget. Ez akár oda is vezethet, hogy a meghirdetett eladási ár felett sikerül értékesíteni az ingatlanod. Jól hangzik, ugye?

Szervezési tippek nyílt nap tartásához

Egy jól szervezett nyílt nap lehetőséget nyújt az eladóknak, hogy egyszerre több érdeklődő vevőjelöltet is fogadjanak. Ez jelentős idő- és erőforrás-megtakarítást jelent az egyesével megtartott ingatlanbemutatásokhoz képest és hatékonyabbá is teszi az ingatlanértékesítési folyamatot.

Ahhoz azonban, hogy valóban maximálisan jól sikerüljön egy-egy ilyen esemény, az alapos felkészülést és előkészítést igényel a tulajdonostól. Ezeknek a nagy részét akkor is meg kell tenned, ha egyedileg mutatod be az ingatlant a vevőjelölteknek, szóval végső soron időt is megspórolhatsz, mert egy jól sikerült nyílt napot akár vételi ajánlattal is zárhatsz, így többet nem kell ezeket a dolgokat megtenned. Nézzük is, hogy melyek ezek!

Takarítás és rendrakás

A nyílt nap előtti alapos takarítás és rendrakás elengedhetetlen! Az ingatlannak tisztának és rendezettnek kell lennie, hogy a lehető legjobb benyomást keltse az érdeklődőkben. A személyes tárgyakat, például családi fényképeket és személyes holmikat érdemes eltenni, hogy az érdeklődők könnyebben el tudják képzelni magukat az ingatlanban, és a legkevésbé érezzék úgy, hogy valakinek a személyes stílusa és élete belengi a tereket.

Home staging

A „home staging” az ingatlan professzionális berendezését jelenti, amelyet szakemberek végeznek, de alap dolgokat te is meg tudsz valósítani, ha kicsit utánanézel ennek a szakterületnek. A legnagyobb siker érdekében azonban nem érdemes spórolnod azon, hogy szakemberrel végeztesd el ezt a feladatot. Nagyértékű, bútorozatlan vagy csak részben bútorozott ingatlan esetén feltétlenül ajánlom. A home staging során stílusos bútorok és dekorációk használatával növelik az ingatlan vonzerejét, és segít az érdeklődőknek elképzelni, hogyan nézne ki az ingatlan berendezve.

Hatékony marketing

A nyílt nap sikeres szervezéséhez elengedhetetlen a hatékony marketing. Hirdesd meg az eseményt különböző platformokon, például ingatlanportálokon, közösségi médiában, helyi újságokban, esetleg plakátok kihelyezésével a környéken. Minél több csatornán hirdeted az eseményt, annál több érdeklődőt vonzhatsz be. Legalább egy-két héttel a kiírt dátum előtt hirdesd meg a nyílt napot, hogy az érdeklődők fel tudjanak készülni és szabaddá tudják tenni magukat.

Előzetes regisztráció és kommunikáció

Biztosíts lehetőséget az érdeklődők számára, hogy előzetesen regisztráljanak az eseményre például emailben vagy telefonon. Ez segít előre felmérni a várható létszámot. Az előzetes regisztráció megkönnyíti az esemény előkészületeinek szervezését és az érdeklődők későbbi utánkövetését. A nyílt nap előtti napokban küldj emlékeztető emaileket vagy sms üzeneteket a regisztrált érdeklődőknek, hogy ne felejtsék el az eseményt.

Professzionális bemutatás

Egy igazán profi ingatlanbemutatás során képben kell lenned az ingatlan jellemzőivel, beleértve ebbe az előnyeinek és az esetleges hátrányainak ismeretét is. Alaposan fel kell készülnöd az ingatlan minden részletével kapcsolatban, hogy bármilyen kérdés is merül fel az érdeklődők részéről, válaszolni tudj. Ezen kívül képesnek kell lenned arra is, hogy meggyőzően bemutasd nemcsak az ingatlan jelenlegi értékeit, hanem a még benne rejlő fejlesztési lehetőségeket is.

Információs anyagok

Szuper, ha készítesz nyomtatott információs anyagokat az ingatlanról, amelyeket az érdeklődők a megtekintés végén akár magukkal is vihetnek. Ezen az információs anyagon a tartalmát tekintve jó ha megjelenítésre kerül a lakás vagy ház az alaprajza, és az ingatlan egyéb jellemzői, mint például az építés éve, a falazat anyaga, a bővítés lehetőségei, esetleg a környék bemutatása. Ezzel lehetőséget adsz arra, hogy az érdeklődők otthon is átnézzék a fontos információkat.

 

Catering

Egy kis vendéglátás, például üdítők és aprósütemények, pogácsa kínálása barátságosabbá és hívogatóbbá teheti az eseményt. Az érdeklődők szívesebben maradnak hosszabb ideig, ha kellemes környezetben érzik magukat, ami szintén növeli az ingatlan megvásárlásának esélyét.

Visszajelzések gyűjtése

Kérd meg az érdeklődőket, hogy a nyílt nap végén töltsenek ki egy rövid kérdőívet, amelyben visszajelzéseket adhatnak az ingatlanról és az eseményről. Ezek a visszajelzések értékes információkat nyújthatnak az ingatlan további marketingjéhez és a jövőbeni nyílt napok lebonyolításához, hogy mi az amit jobban vagy másképpen szervezhetsz meg.

Utánkövetés

Az eseményt követően vedd fel kapcsolatot az érdeklődőkkel, adj nekik lehetőséget arra, hogy további kérdéseket tehessenek fel, amelyek a helyszínen esetleg nem jutottak eszükbe. Ha van rá igény és érdeklődés, ekkor egyeztethetsz a legkomolyabb érdeklődőkkel egy újabb időpontot, amikor egy második megtekintést lebonyolítotok – ez alkalommal már egyénileg. Ezzel a módszerrel hatékonyan fenntarthatod az érdeklődést az ingatlanod iránt, és előmozdíthatod az eladási folyamatot, ha az érdeklődő esetleg több ingatlan közt hezitál.

A nyílt napok szervezése tehát roppant hatékony eszköz lehet hazánk ingatlanpiacán is – ha jól csinálják. A fentiekből azt hiszem kiderül, hogy egy jól előkészített és profin megszervezett nyílt nap rengeteg előnnyel járhat mind az eladók, mind a vevők számára: a nagyobb elérés és láthatóság, a kényelmes időpontok, a versenyhelyzet teremtése és a költséghatékonyság mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az ingatlanok gyorsabban és magasabb áron találjanak gazdára. A sikeres nyílt nap szervezéséhez alapos felkészülés, hatékony marketing, professzionális bemutatás, valamint a visszajelzések gyűjtése és az eseményen résztvevők odafigyelő utánkövetése szükséges. Gyorsan szeretnéd eladni az ingatlanod a lehető legmagasabb áron? Próbáld ki a nyílt napok szervezésben rejlő kiváló lehetőség arra, hogy növeld az ingatlanod iránti érdeklődést és felgyorsítsd az értékesítési folyamatot.

 

Ha tetszett a cikk és hasznosnak találtad a benne leírtakat, oszd meg másokkal is, te pedig kövess Facebookon, YouTube-onTikTokon, és Instagramon is, mert ott is rendszeresen teszek közzé ingatlanokkal kapcsolatos ismeretterjesztő tartalmakat, és érdekes sztorikat az ingatlanközvetítés világából! Ha pedig szeretnéd sikeresen értékesíteni a saját ingatlanodat, vagy másét, és úgy érzed, jól jöhet ehhez némi segítség, kattints ide, és töltsd le Az ingatlanértékesítés pszichológiája című e-bookot!

Inkább időt spórolnál, és másra bíznád az eladást vagy a nyílt nap szervezését és lebonyolítását? Szeretnéd, hogy segítsek lakáscéljaid elérésében, kiadnád, vagy meglévő ingatlanod adnád el Győrben és környékén ahhoz, hogy másikat vásárolhass? Keress bizalommal telefonon, vagy e-mailben! Szívesen segítek! Eddigi ingatlanértékesítői tevékenységemet és eredményeimet bemutató videómat itt tudod megnézni. Telefon: +36309059273 (hétfő-péntek 9-18h) Mail: info@tothrita.hu