Képzeld el, hogy mi történne, ha a meghirdetett ingatlanodra nem jelentkeznének érdeklődők! Ahogy meglátnák a neten a lakásod hirdetését, pár másodperc után azonnal lapoznának tovább. A fotókat nem görgetik végig, a szöveges leírásból pedig csak az első mondatot olvassák el.
Lehetsz panellakás, téglalakás, családi ház vagy bármilyen egyéb típusú ingatlan tulajdonosa. Ha azt hiszed, hogy kellő tájékozottsággal rendelkezel az ingatlaneladás lépéseiben, akkor ki kell ábrándítanom téged.
Tudom, az ingatlaneladás olyan, mint a foci. Mindenki ért hozzá, ám csak nagyon kevesen csinálják igazán sikeresen.
Vagy hasonlíthatnám az autószereléshez, ahogy egy kedves ügyfelem írta:
„Az ingatlan biznisz olyan, mint az autószerelés. Mindenki ért hozzá és tudja a megoldást, de a végén keresnek egy szerelőt is. Persze az sem mindegy, hogy kit.”
Az érdeklődők nem azért nem keresnek téged, mert nem látták a hirdetésedet. Épp azért nem jelentkeznek nálad, mert látták.
Tudod mi jár az érdeklődők fejében?
-
Nem fogom személyesen megnézni azt az ingatlant, amelyikről még alaprajzot sem láthatok a neten, mert nincs időm zsákbamacskákra.
-
Nem akarok egy újabb unalmas hirdetési szöveget olvasni, mert ugyan az van benne, mint a többiben.
-
Nem akarok olyan lakást venni, ahol sötétségben kell élni az életemet, mert ott nem érezném jól magam.
-
Nem pazarolom az időmet olyan ingatlanra, amelyik teljesen másképp néz ki a hirdetésben, mint a valóságban.
Vajon az általad összeállított ingatlanhirdetés kezelné a fenti problémákat? Valószínűnek tartom, hogy NEM.
Az álmaik otthonát kereső érdeklődők elzsibbadtak már a végeláthatatlan kereséstől és a szürkén egyforma hirdetésektől.
Tudják ők, hogy milyen ingatlan lenne számukra az ideális, csak nem találják.
Pont ezért kell neked felnyitni a szemüket.
Ha azt akarod, hogy a te lakásod legyen valakinek a tű a szénakazalban, akkor másképp kell az olvasók elé tárnod.
Megértem, hogy nem adsz el ingatlant minden nap, hiszen hazánkban átlagosan ötször költözünk másik lakásba. Attól még, hogy nem vagy vérbeli ingatlanértékesítő, tudod kezelni azokat az okokat, amelyek miatt nem jelentkeznének nálad az érdeklődők. Ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, melyeket több száz ingatlanhirdetésnél lehet látni!
Kevésbé ismert módja a hatékony ingatlanhirdetésnek
Egy rossz ingatlanhirdetés egyetlen dolgot sugall: nem ismered kellőképpen a saját otthonodat. Ha időt szánsz rá, és alaposan átgondolod
-
az elhelyezkedésének és tulajdonságainak az előnyeit,
-
azt, hogy kinek nyújtana ideális lakhatást,
-
miben nyújt többet a hasonló kategóriájú ingatlanok közül,
akkor óriási lépést teszel a vevőd megtalálása irányába. Persze most mondhatod azt, hogy ez mind a fejedben van. Ez azonban nem elég.
Megfelelő kommunikációs eszközökkel kell eljuttatnod ezeket az infókat az érdeklődők számára úgy, hogy az ingatlanodat profin mutatod be. Szemlélteted a leírt szavakat, életre kelted azokat.
Hogyan tudsz vevővonzó ingatlanhirdetést írni?
Azt hiszed, hogy történik valami, ha megjelennek az első érdeklődők a lakásod vagy házad hirdetésére. Csörög a telefonod akár naponta többször. Ekkor azonban szembesülsz vele, hogy megkezdődött az ingatlanközvetítők ostroma. Rájössz, hogy így szeretnének megbízást szerezni, és cseppet sem veszik figyelembe azt a kérésedet, hogy „Ingatlanközvetítők segítségét nem kérem”.
Nehéz eldöntened, hogy melyik a célravezetőbb?
-
-
-
Csak pár sorban írj az ingatlanodról a hirdetésben, hiszen mindenkinek drága az ideje?
-
-
Magadból kiindulva biztos a vevő is szomjazza az infókat, tehát bő lére ereszted a mondandódat. Akár kisregényt is tudnál írni az otthonodról, mivel 15 éve itt élsz.
Elárulom neked, egyik sem fog betalálni a vevődnél. A kétsoros hirdetés nem kelti fel az érdeklődését, és még ahhoz is kevés infót kap, hogy döntést hozzon a személyes megtekintésről. A hosszú, egybefüggő sorokat pedig már senki nem olvassa el ebben a rohanó világban.
Úgy kell tehát kommunikálnod az ingatlanodról, hogy emészthető formátumú legyen és minőségi tartalommal rendelkezzen. Mennyiséggel nem tudod kompenzálni a színvonalat. Ahhoz, hogy cselekvésre ösztönözd az olvasódat, minőségi kommunikációra van szükséged. Ha érdekesen és egyedi módon fogalmazol, azzal elérheted az olvasóid szerteágazó figyelmét. Ezzel egyidejűleg pedig profi technikai eszközökkel mutatod be az eladásra szánt ingatlanodat. Ezt a kommunikációt nevezem én prémium ingatlaneladásnak. Ha többet akarsz tudni az elvéről, akkor kattints ide, ahol részletesebben írok erről.
-
Hogyan lehetsz hatással a hirdetésed olvasójára?
Ezzel a bloggal az a célom, hogy felnyissam a szemed.
Azért bizonytalan az ingatlanod eladása, mert te magad sem tudod, hogy valójában hogyan kell csinálni. Az még önmagában nem elegendő, ha felteszel a netre egy hirdetést. Kivéve akkor, ha a település legkedveltebb részén van az ingatlanod, melyet reális áron (vagy áron alul) hirdetsz meg úgy, hogy előtte minden lépést megtettél a beleszeretőssé varázsolásához.
Az ingatlan meghirdetése ott kezdődik, amikor tudod, hogy miért úgy írod az adott hirdetést, ahogyan írod, és milyen hatást fogsz vele kiváltani. A hatás alatt pedig azt értem, hogy
-
rákattint a hirdetésedre
-
elolvassa a szöveget, megnézi a képeket és az alaprajzot
-
felveszi veled a kapcsolatot
-
megnézi személyesen az ingatlant
-
vételi ajánlatot tesz rá
Tudom, hogy még elképzelni is nehéz, amikor azt írom, hogy létezik egy profi értékesítési forma, de egy pillanatra csak játssz el a gondolattal!
Mi lenne, ha azzal jönnének hozzád az érdeklődők, hogy:
„Egyszerűen azt éreztem, hogy beszippantott ez az ingatlanhirdetés. Nem láttam még ehhez foghatót, és azonnal tudtam, hogy ezt az ingatlant személyesen is meg kell néznem. Egyértelmű volt, hogy nekem való ez a lakás, és itt el tudnám képzelni a jövőmet.”
Ahelyett, hogy:
„Épp ráérek vasárnap délután, és megnézném az általad hirdetett lakást. Többet is nézek egymás után, ezért csak a 2 óra alkalmas. Majd csak sikerül találni egy megfelelőt, hiszen már rengeteget láttam.”
A fenti két eset között tudod mi az érdemi különbség?
Te magad! Hiszen te magad tudod előidézni mindegyiket!
Rajtad múlik, hogyan kezded el hirdetni az ingatlanodat. Nem a gazdasági helyzettől vagy a vírustól függ, hogy milyen gyorsan, és mennyiért tudod eladni a lakásodat vagy a házadat.
A megfelelő eszközökkel te magad is tudsz tenni azért, hogy megtaláld az ideális vevődet. Akkor is, ha úgy gondolod, hogy ismered a saját otthonodat, ám ezt kevésbé eredményesen tudnád kommunikálni az érdeklődők felé.
Te döntheted el, hogy
-
felcsapsz ingatlanértékesítőnek és mindent magad intézel
-
az eladási lépések egy részét te csinálnád, de lenne olyan, amiben számítanál szakértő segítségre
-
rábíznád egy olyan ingatlanközvetítőre, aki kiemelkedik a szakmájában
Az utóbbi kettőben tudok segíteni neked.
A döntés a te kezedben van.
Hasonló témákról olvashatsz az alábbiakban:
5 elgondolkodtató szempont az ingatlanod eladása előtt
Hogyan adhatod el az ingatlanodat prémium módszerekkel?
Legutóbbi hozzászólások